Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Aurasma για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ε.Π.

Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Aurasma για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ε.Π.


Το Aurasma είναι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα δημιουργίας υλικού Ε.Π. που επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύψουν, να δημιουργήσουν και να μοιραστούν υλικό επαυξημένης πραγματικότητας για εκπαιδευτική και όχι μόνο χρήση.

Η εφαρμογή αποτελείται από το Aurasma Studio, την πλατφόρμα σχεδιασμού του υλικού από Η/Υ και την εφαρμογή Aurasma για κινητές συσκευές.

Η δημιουργία υλικού Ε.Π. είναι δυνατή τόσο μέσω υπολογιστή, το οποίο βλέπουμε μετά στην εφαρμογή, είτε απευθείας μέσα από την εφαρμογή.

Στη συνέχεια παρουσιάζουμε βήμα-βήμα τη διαδικασία δημιουργίας υλικού Ε.Π. μέσω υπολογιστή και μέσω της αντίστοιχης εφαρμογής.

Δημιουργία υλικού Ε.Π. με το Aurasma Studio

 

Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουμε, ώστε να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Aurasma studio είναι να δημιουργήσουμε λογαριασμό χρήστη. Με τα ίδια στοιχεία χρήστη μπορούμε να εισέλθουμε και στην εφαρμογή.

 

Μόλις εισέλθουμε στο Aurasma studio βλέπουμε την αρχική οθόνη της εφαρμογής, στην οποία παρατίθενται διάφορα δημοσιευμένα παραδείγματα χρηστών από όλο τον κόσμο. Μπορούμε να κάνουμε search την κατηγορία που μας ενδιαφέρει ή να δούμε τις δημοφιλέστερες κατηγορίες υλικού Ε.Π. με #hashtags. Εδώ μπορούμε να βρούμε έτοιμες αύρες για εκπαιδευτική χρήση.

Για να να δημιουργήσουμε το δικό μας υλικό, το οποίο ονομάζεται «αύρα», επιλέγουμε στην επάνω δεξιά γωνία την επιλογή «create new aura».

Θα εμφανιστεί η οθόνη στην οποία επιλέγουμε την εικόνα/φωτογραφία που θα λειτουργήσει ως δείκτης (trigger image) για να προβληθεί πάνω της ως επικάλυψη το υλικό της Ε.Π. που θα επιλέξουμε στη συνέχεια. Μπορούμε να επιλέξουμε τη φωτογραφία που θέλουμε από αυτές που έχουμε ανεβάσει παλαιότερα ή να ανεβάσουμε κάποια καινούργια από τον υπολογιστή μας. Για τις ανάγκες του παραδείγματος μας, ανεβάζουμε μια φωτογραφία της χελώνας μονάχους-μονάχους.

Μπορούμε να επεξεργαστούμε το μέγεθος της εικόνας, ώστε να ταιριάζει στις επιθυμίες μας. Αφού ολοκληρώσουμε τις αλλαγές, πατάμε την επιλογή «next», στο επάνω δεξί μέρος της μπάρας .

Σε αυτό το βήμα επιλέγουμε την επικάλυψη (overlay), το ψηφιακό υλικό Ε.Π. που θα εμφανίζεται δηλαδή όταν η κινητή μας συσκευή στοχεύσει τη φωτογραφία μέσα από την εφαρμογή Aurasma. Στο δεξί μέρος της οθόνης υπάρχει το σύμβολο (+) με το οποίο μπορούμε να προσθέσουμε την επικάλυψη μας στη φωτογραφία της φώκιας. Μπορούμε να ανεβάσουμε βίντεο, εικόνες, ιστοσελίδες ακόμη και 3d μοντέλα(για τους πιο προχωρημένους). Στο παράδειγμα μας θα επιλέξουμε ένα βίντεο,αρχείο mp4, το οποίο κατεβάσαμε από το youtube και το ανεβάσαμε στο Αurasma studio μέσα από το (+) που αναφέραμε προηγουμένως.

Θα δούμε το πλαίσιο του βίντεο να έχει εμφανιστεί επάνω στη φωτογραφία μας και το βίντεο να παίζει. Μπορούμε να προσαρμόσουμε το μέγεθος του πλαισίου, ώστε να επικαλύπτει όλη τη φωτογραφία, να αλλάξουμε το χρώμα του πλαισίου.Επίσης, μπορούμε να προσαρμόσουμε τον τρόπο του θα εμφανίζεται (fade in) το βίντεο και να προσθέσουμε «actions» μέσα από το μοβ κουτάκι που βρίσκεται στα δεξιά κάτω.

ACTIONS

Αν πατήσουμε «add actions» στο μοβ πλαίσιο  μας δίνεται η δυνατότητα να προσθέσουμε κάποιες δυνατότητες αλληλεπίδρασης του χρήστη με την συγκεκριμένη επικάλυψη με σκοπό να γίνουν κάποιες από τις παρακάτω ενέργειες. Π.χ. όταν ο χρήστης πατήσει πάνω στην επικάλυψη, στην περίπτωση μας το βίντεο, να μεταφερθεί σε μια επιλεγμένη ιστοσελίδα (load url).

Μπορούμε να προσθέσουμε πολλές επικαλύψεις σε μια φωτογραφία και κάθε μια να εμφανίζεται ανάλογα με τη σειρά που θα τη βάλουμε και να αλληλεπιδρά με τον χρήστη βάσει των actions που έχουμε προσθέσει. Για να γίνει κατανοητό, προσθέσαμε στο παράδειγμα μας μια εικόνα πληροφοριών και βάλαμε σε αυτή την επιλογή μετάβασης στην ιστοσελίδα της wikipedia.

Στο τέλος, πατάμε «save» και «share». Επιλέγουμε το όνομα της αύρας μας και οριστικοποιούμε τη δημοσίευση.

Ανοίγουμε την εφαρμογή Aurasma στην κινητή μας συσκευή, πατάμε refresh, ώστε να φορτωθεί το νέο μας έργο και στοχεύουμε τη φωτογραφία μας. Το αποτέλεσμα θα είναι κάπως έτσι:

 

Δημιουργία υλικού Ε.Π. με την εφαρμογή Aurasma

Παρόμοια διαδικασία ακολουθείται και για την παραγωγή υλικού Ε.Π. και μέσω της εφαρμογής Aurasma με λιγότερες όμως δυνατότητες.

  • Αρχικά πατάμε στο δεξί μέρος της οθόνης μας το σύμβολο (+)
  • Στη συνέχεια φωτογραφίζουμε την εικόνα στόχο μας (trigger image). Η εφαρμογή διαθέτει κλίμακα που μας δείχνει αν η εικόνα είναι κατάλληλη για να γίνει δείκτης.
  • Αφού βγάλουμε τη φωτογραφία, επιλέγουμε την επικάλυψη. Αυτή μπορεί κάποια από τα 3d αντικείμενα της εφαρμογής ή κάποιο βίντεο ή φωτογραφία. Δεν υπάρχει η δυνατότητα να προσθέσουμε και δεύτερη επικάλυψη όπως στο Aurasma studio.
  • Τέλος, πατάμε δημοσίευση. Σε λιγότερο από 1 λεπτό, η αύρα μας είναι δημόσια και μπορούμε να κάνουμε χρήση της.

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σχολιάστε